EE


FURNIBAY VEEBIPOE OSTUEESKIRJAD

MÕISTED

 

1.1. Ostu-müügitingimused (edaspidi - Reeglid) - käesolevas kaugmüügilepingus määravad kindlaks Ostja ja Müüja õigused ja kohustused, kauba ostmise ja selle eest tasumise tingimused, kohaletoimetamise ja tagastamise korra, poolte vastutuse ja muud sätted, mis on seotud müügiga www.furnibay.lt veebipoes.

 

1.2. Veebipood - veebilehel www.furnibay.lt asuv elektrooniline pood, kus Ostja, olles registreerunud ja registreerumata Veebipoe süsteemis, saab osta Müüja poolt pakutavaid kaupu.

 

1.3. Müüja - www.furnibay.lt, UAB Furnibay, juriidilise isiku kood 304540071, aadress P. Vileišio str. 29-67, LT-10203 Vilnius, Leedu Vabariigi seaduste kohaselt registreeritud ja tegutsev ettevõte.

 

1.4. Ostja – isik, kes järgib käesolevate ostu-müügireeglite 2.4. nõuetele pärast kauba ostmist Veebipoest.

 

1.5. Ostu-müügileping - Ostja ja Müüja vahel sõlmitud ostu-müügileping, mis koosneb kauba tellimise avaldusest, mille Ostja esitab Müüjale Veebipoe kaudu.

 

ÜLDTINGIMUSED

2.1. Ostu-müügilepingu alusel kohustub Müüja kauba müüma ja Ostjale üle andma ning Ostja kohustub kauba vastu võtma ja tasuma selle eest kindlaksmääratud rahasumma ning hüvitama kauba kättetoimetamise kulud lepingus sätestatud tingimustel.

 

2.2. Ostja kinnitab Reeglid pärast nendega tutvumist ja linnukese märkimist – „Olen tutvunud ja nõustun Poe reeglite ja privaatsuspoliitikaga”. Sel viisil kinnitatud Reeglid on Ostjale ja Müüjale UAB Furnibay (edaspidi - Pooled) siduv juriidiline dokument, mis kehtestab Poolte õigused ja kohustused, kauba ostmise ja tasumise tingimused, kohaletoimetamise ja tagastamise korra, poolte vastutuse ja muude müügi sätted www.furnibay.lt veebipoes.

 

2.3. Müüja jätab endale õiguse Reegleid igal ajal muuta, täiendada ja/või täiendada vastavalt Leedu Vabariigi õigusaktides sätestatud nõuetele.

 

2.4. Veebipoes www.furnibay.lt on õigus osta e-poes www.furnibay.lt registreerunud ja registreerimata ostjatel, kes on:

 

2.4.1. Tegevusvõimelised täisealised füüsilised isikud, st. isikud, kelle teovõimet kohus ei ole piiranud;

 

2.4.2. Juriidilised isikud;

 

2.4.3. Kõigi ülalnimetatud isikute volitatud esindaja.

 

2.5. Reeglite kinnitamisega kinnitab Ostja, et tal on õigus osta kaupu veebipoest www.furnibay.lt.

 

2.6. Kauplemistegevus Veebipoes toimub Leedu Vabariigis.

 

OSTJA ÕIGUSED

 

3.1. Ostja ostab Veebipoest kaupu vastavalt käesolevatele Reeglitele ja Leedu Vabariigi õigusaktidele.

 

3.2. Ostjal on õigus Veebipoega sõlmitud ostu-müügilepingust taganeda, teatades sellest Müüjale kirjalikult (e-post info@furnibay.lt, märkides ära tagastatava toote ja selle tellimuse numbri) hiljemalt 14 päeva peale kauba kohaletoimetamise kuupäeva.

 

3.3. Ostja õigus kauba müügilepingust taganeda on sätestatud Leedu Vabariigi tsiviilseadustiku artikli 10 6.228 kohaselt „Tarbija õigus taganeda kauglepingust ja väljaspool kaubandusruume sõlmitud lepingust ”.

 

3.4. Ostja võib kasutada ostu-müügilepingust taganemise õigust ainult siis, kui on täidetud järgmised tingimused:

 

Tagastatav toode peab olema korralikus originaalpakendis (toote kontrollimiseks võib lõigata ainult pakendi sulgemiseks mõeldud ribasid);

 

Toodet ei ole monteeritud ega üritatud kokku panna ning see on jäänu originaalpakendisse. Kokkupandud või kasutatud mööblit tagastada ei saa;

 

Toode peab olema Ostja poolt kahjustamata (ei ole kahjustatud kemikaalidest, veest, jne);

 

Toode ei tohi olla kaotanud oma kaubanduslikku välimust (kahjustusteta etikett, maha kooruv kaitsekile vms) (defektse toote tagastamise korral see punkt ei kehti);

 

Tagastatav kaup peab olema samamoodi komplekteeritud, nagu Ostjale saabudes;

 

Juhul, kui toote tagastamise põhjus on ebakvaliteetsus, peab Ostja tagastama toote Müüjale ning Müüja kohustub halva kvaliteediga toote omal kulul asendama sobiva kvaliteediga toote vastu või tagastama toote eest tasutud raha.

 

Kvaliteetse kauba tagastamine toimub Leedu Vabariigi tsiviilseadustiku artiklites 6.228 10 ja 6.228 11 sätestatud korras.

 

Ostja tagastab omal kulul kvaliteetse kauba.

 

Kvaliteetse toote tagastamisel peab ostja esitama toote ostudokumendi.

 

Müüja kohustub tagastama tagasisaadetud kvaliteetse kauba eest tasutud summa 14 päeva jooksul, kui ei ole kokku lepitud teisiti.

 

3.5. Ostjal ei ole õigust kasutada Lepingust taganemise ja kauba tagastamise õigust, kauba puhul, mis on tellitud ja/või ostetud vastavalt käesolevate reeglite punktile 3.2., kuid on valmistatud vastavalt Ostja individuaalsele tellimusele, Ostja erijuhistele või on ilmselgelt kohandatud Ostja individuaalsetele vajadustele ning toodete puhul mis ei ole eeltoodetud ja muude Leedu Vabariigi seadustega sätestatud juhtudel.

 

OSTJA KOHUSTUSED

4.1. Ostja, sooritanud E-poes tellimuse, peab kauba eest tasuma ja selle vastu võtma käesolevate reeglitega kehtestatud korras.

 

4.2. Ostja kohustub mitte edastama oma sisselogimisandmeid kolmandatele isikutele. Kui Ostja kaotab sisselogimisandmed, peab ta sellest Müüjat teavitama hiljemalt 1 (ühe) päeva jooksul.

 

4.3. Ostja peab viivitamatult uuendama oma registreerimisandmeid ja/või Ostja kontoinfo vormis muutunud andmeid.

 

4.4. Kauba vastuvõtmisel peab Ostja kauba hoolikalt üle vaatama ja koheselt teavitama Müüjat (e-post info@furnibay.lt või Kodulehel märgitud telefonil) saadetise kahjustustest, selgelt nähtavatest toote puudustest , vale toote mudelist või Ostja tellimusele mittevastavusest.

 

4.5. Toote kättesaamisel peab Ostja kontrollima, kas ostetud toode on kvaliteetne ning teavitama Müüjat (e-posti teel info@furnibay.lt või Veebilehel märgitud telefonil) toote kvaliteedis esinevatest puudustest, mida ei olnud võimalik toote kohaletoimetamise ajal märgata. Kauba üleandmisel kulleri poolt peab Ostja need kulleri juures üle vaatama veendumaks, et kaup on kohale toimetatud kahjustamata. Kui kaup tarnitakse kahjustatuna, peab kuller defekti märkima ja/või koostama aruande.

 

4.6. Kvaliteetse toote tagastamise kulud peab tasuma Ostja. Toote tagastamisel ebakvaliteetsuse tõttu kannab toote tagastamise kulud Müüja.

 

MÜÜJA ÕIGUSED

5.1. Müüjal on õigus määrata omal äranägemisel ostukorvi minimaalne suurus, st. minimaalne summa, millega Ostja tellimust töödeldakse. Selle summa suurus on saadaval Veebipoes.

 

5.2. Müüjal on õigus Ostjat ette teatamata ajutiselt või lõplikult lõpetada Veebipoe tegevus, muuta Veebipoodi või selle üksikuid osi, kogu selle sisu, piirata sealsete ostude sooritamist, muuta Veebipoe Interneti-aadressi, piirata registreeritud Ostjate arvu. Müüja teavitab Veebipoe ajutisest või püsivast peatamisest teatega Veebipoe lehel ja (või) teadetega Ostja registreerimiskontodele. Kui Ettevõte peatab või lõpetab e-poe tegevuse, teavitab Müüja neid Ostjaid, kes on juba tellimuse esitanud, kuid pole neid veel kätte saanud, teadetega Ostjate registreerimiskontodel või eraldi teatega, teavitades esitatud tellimuste edasisest täitmisest.

 

5.3. Müüjal on õigus Ostumüügireegleid igal ajal muuta ja täiendada, arvestades Leedu Vabariigi õigusaktidega kehtestatud nõudeid. Ostjaid teavitatakse muudatustest kontole sisse logides pärast Reeglite uue versiooni jõustumist.

 

MÜÜJA KOHUSTUSED

6.1. Müüja kohustub tegema Ostjale kättesaadavaks Veebipoe pakutavad teenused (registreerumine Veebipoe süsteemis, E-poes ostukorvi loomine, tellimuse vormistamine, tellimuse eest tasumine, tellimuse saatmine).

 

6.2. Müüja kohustub tarnima Ostja poolt tellitud kaubad Ostja poolt määratud aadressile Reeglites toodud tingimustel.

 

6.3. Müüja, juhul kui ei suuda Ostja tellitud kaupa tagada, kohustub pakkuma Ostjale samalaadset või võimalikult sarnast toodet. Kui Ostja keeldub sarnast toodet vastu võtmast, kohustub Müüja tagastama Ostja poolt kauba eest tasutud raha 14 (neljateistkümne) päeva jooksul, juhul kui Ostja on kauba eest tasunud ettemaksu.

 

OSTJA REGISTREERIMINE JA OSTU-MÜÜGILEPINGU SÕLMIMINE

7.1. Ostja võib osta Veebipoest kaupu, registreerudes Veebipoe Süsteemis Interneti-aadressil www.furnibay.lt või mitte registreerudes Veebipoe Süsteemis vastavalt Veebipoes sätestatud Reeglitele.

 

7.2. Ostja saab vaadata konkreetse toote täpsemat kirjeldust ja selle ostutingimusi, klikkides toote nimetusele ja (või) pildile. Osade kaupade kogus on piiratud, Ostjat teavitatakse sellest kauba kirjelduses. Seetõttu palub Müüja sellise teabe olemasolul, Ostjal enne toote tellimist, Müüjaga ühendust võtta. Juhul, kui Ostja ei võta müüjaga ühendust täpsema info saamiseks ja tellib kauba ning Müüjal seda ei ole või kauba jääk ei ole piisav, lahendatakse olukord vastavalt Ostu-müügilepingu punktile 6.3.

 

7.3. Kauba ostmiseks esitab Ostja tellimuse veebipoe tellimisaknas toodud juhiste järgi. Registreeritud Ostja saab valiku- ja/või tellimisprotseduuri teostada, logides sisse oma veebipoe kontole.

 

7.4. Ostu-müügileping Ostja ja Müüja vahel loetakse sõlmituks Tellimuse kinnitamise hetkest, see on kui kõik järgmised tingimused on täidetud: (i) Ostja moodustab ostukorvi järgides Müüja antud juhiseid, (ii) Ostja esitab tarneteabe, (iii) Ostja teeb ettemaksu ja Müüja saab selle makse, (iv) Müüja kinnitab teatega, et Ostja tellimus on vastu võetud.

 

7.5. Leping loetakse sõlmituks ainult Ostja tellimuses märgitud kauba kohta, mille müügi on Müüja heaks kiitnud. Ostu-müügileping loetakse täidetuks kauba üleandmisel Ostjale Ostu-müügireeglite ja Leedu Vabariigi õigusaktidega kehtestatud korras.

 

7.6. Kauba tarneaeg on erinev ja see on märgitud Kodulehel iga kauba kirjelduse juures. Kauba tarnetähtaeg algab Ostja poolt kauba eest tasumise päevast.

 

7.7. Iga Ostja ja Müüja vahel sõlmitud Ostu-müügileping registreeritakse ja salvestatakse Veebipoe andmebaasis. Ostjal on võimalus tutvuda ostude ajalooga, logides sisse Veebipoe süsteemi.

 

KAUPADE HINNAD, MAKSEKORD JA TINGIMUSED

8.1. Veebipoes müüdavad kaubad on märgitud koos nende müügihinnaga. Kaupade hinnad veebipoes ja vormistatud tellimuses on märgitud eurodes koos käibemaksuga (KM). Tarnekulu on märgitud igale Tootele eraldi. Kohaletoimetamise kulud tasub Ostja.

 

8.2. Juhul, kui Müüjal ei ole oluliste asjaolude tõttu võimalik tellitud toodet Ostjale tarnida, võib Müüja pakkuda Ostjale samalaadset toodet, teatades sellest ühel Ostja poolt antud kontaktandmetel (telefoni, sms või e- post). Kui Ostja ei nõustu Müüja toote asendamisega muu sarnase tootega, kohustub Müüja ettemaksu sooritamise korral tagastama Ostja poolt tasutud raha 14 (neljateistkümne) päeva jooksul.

 

8.3. Ostja saab kauba eest tasuda ühel järgmistest viisidest:

 

8.3.1. pangaülekande kasutamine on ettemaks, mis tehakse elektroonilise pangasüsteemi abil. Sellisel viisil kauba eest tasumisel peab ostja märkima makse selgituse väljale kuuekohalise tellimuse numbri. Ostja kannab raha Müüja poolt määratud pangakontole. Vastutus rahaülekannete ja andmete turvalisuse eest lasub sel juhul vastavale pangal, kuna kõik rahatehingud toimuvad panga elektroonilises pangasüsteemis;

 

8.4. Kui Ostja valib Ostu-müügireeglite punktis
8.4.1 sätestatud makseviisi, kohustub Ostja tasuma kauba eest ettemaksu. Makse loetakse laekunuks kui raha jõuab Müüja kontole.

 

LIISINGULEPINGU SÕLMIMINE

9.1. Ostjal on võimalik kauba eest tasuda alles pärast liisingulepingu sõlmimist lõikes 8.4.1 nimetatud viisil.

9.2. Liisingulepingu müüjaga võivad sõlmida ainult ostjad, kes on:

 

9.2.1. tegevusvõimelised füüsilised isikud vanuses 21 kuni 73 aastat;

 

9.2.2. Leedu Vabariigi kodanikud;

 

9.2.3. omab pidevat netosissetulekut kuus vähemalt 200 (kakssada) eurot.

 

9.3. Ostja ja Müüja võivad sõlmida liisingulepingu summas 50 (viiskümmend) kuni 15 000 (viisteist tuhat) eurot. Sõlmitud lepingus võib olla ette nähtud Ostja ettemaksu kohustus.

 

9.4. Ostja ja Müüja võivad sõlmida liisingulepingu tagasimaksetähtajaga 6 (kuus) - 60 (kuuskümmend) kuud.

 

9.5. Liisingulepingu sõlmimiseks peab Ostja esitama Müüjale järgmised dokumendid:

 

9.5.1. isikut tõendav dokument (isikutunnistus, pass);

 

9.5.2. ametlik tunnistus, kui isik on põhikirjaline riigiteenistuja;

 

9.5.3. pensionäritunnistus, kui isik on ohvitseride, sõdurite või kohtunike riiklikku pensioni saav pensionär.

 

9.6. Pärast Ostja tellimuse kinnitamist võtab Müüja Ostjaga telefoni teel ühendust ja lepib kokku liisingulepingu täpsemad tingimused.

 

9.7. Liisingulepingu sõlminud Ostjal on õigus tasuda lepingus ettenähtust varem. Selle õiguse kasutamise eest lisatasusid ei võeta.

 

MÜÜJA POOLT RAKENDATUD MÜÜGI- JA KINKEKUPONGID

10.1. Müüjal on õigus omal äranägemisel korraldada ja läbi viia erinevaid toiminguid, nagu hinnaalandusi, seadistusi jms.

 

10.2. Müüjal on õigus ühepoolselt ja ette teatamata muuta müügikampaaniate kestust, tingimusi või tühistada. Müügikampaaniate tingimuste muutmine või tühistamine kehtib ainult nende täitumise hetkest ega kehti enne nende täitmist sõlmitud ostu-müügilepingute kohta. Teave käimasolevate kampaaniate kohta on saadaval veebipoe veebisaidil ja see võib olla saadaval ka teistes veebipoe teabekanalites.

 

10.3. Müüjal on õigus müüa kinkekaarte, mille eest Ostja saab osta Müüja poolt müüdavat kaupa. Kinkekaartide ostmisel allahindlused ei kehti. Kinkekaarte ei vahetata raha vastu.

 

10.4. Kui Ostja tasub ostetud kauba eest kinkekaardiga ning kauba väärtus on väiksem kinkekaardi väärtusest, siis hinnavahet Ostjale ei tagastata. Kui Ostja tasub ostetud kauba eest kinkekaardiga ning kauba väärtus ületab kinkekaardi väärtust, siis peab ta tasuma hindade vahe Müüjale.

 

10.5. Allahindlused ei kehti väljamüüdud kaupadele. Müüjal on õigus ühepoolselt määrata muud kaubaliigid, millele allahindlused ei kehti.

 

10.6. Ostja võib ühe ostu kohta kasutada ainult ühte sooduskoodi ja/või saadavaloleva kinkekaardi.

 

KAUPA TARNE

11.1. Kauba tellimisel peab ostja märkima tellimusavaldusse:

 

11.1.1. kauba kättetoimetamise koht ja aeg, kui Ostja soovib kauba kättetoimetamist kullerteenuse kaudu;

 

11.1.2. postiteenuse osutaja valitud filiaal või terminal, kuhu Ostja soovil kaup toimetatakse. Sellisel viisil kauba saatmisel on vaja järgida nende saadetiste iseteenindusterminalide poolt määratud nõudeid (näiteks maksimaalne kaal või mõõtmed);

 

11.1.3. soov kaubale järele tulla müüja mööblisalongis FURNIBAY, asukohaga Manufaktūrų g. 20, Vilnius.

 

11.2. Ostja kohustub kauba isiklikult vastu võtma. Juhul, kui tal ei ole võimalik kaupa isiklikult vastu võtta ja kaup on toimetatud Ostja poolt määratud aadressile ning tuginedes muudele Ostja esitatud andmetele, ei ole Ostjal õigust esitada Müüjale pretensioone vale kohaletoimetamise või muude tarnehäirete kohta.

 

11.3. Vajadusel, et tagada kauba õigeaegne üleandmine Ostjale, võib Müüja kohustada oma äripartnerit tarnima kaupa otse Ostjale.

 

11.4. Tarnetähtaeg on iga Toote puhul erinev ja märgitud Tootekirjelduses. Müüja kohustub kauba Ostjale tarnima vastavalt kauba kirjeldustes toodud tähtaegadele. Kui kauba kohaletoimetamise tähtaeg hilineb Müüjast mitteolenevate ning ettenägematute asjaolude ilmnemisel, kohustub Müüja viivitamatult Ostjaga ühendust võtma ja kokku leppima kauba kohaletoimetamise tähtajas ja muudes kohaletoimetamisega seotud küsimustes. Kauba kohaletoimetamise viibimise korral on Ostjal õigus esitada pretensioon mõistliku aja jooksul, kauba kohaletoimetamisega seotud asjaolusid arvestades. Kui Müüja ei tarni Ostja kaupa täiendavalt määratud tähtaja jooksul, on Ostjal õigus leping ühepoolselt lõpetada. Kui Müüja keeldub kauba kohaletoimetamisest, kui lepingus märgitud tähtaja jooksul kohaletoimetamine on kõiki lepingu sõlmimisega seotud asjaolusid arvestades hädavajalik või kui Ostja teavitas Müüjat enne lepingu sõlmimist lepingus märgitud tähtaja jooksul, on Ostjal õigus leping ühepoolselt koheselt lõpetada.

 

11.5. Müüja vabaneb kõigil juhtudel vastutusest kauba kohaletoimetamise tingimuste rikkumise eest, kui kaup ei ole Ostjale üle antud või ei tarnita õigeaegselt Ostja süül või vääramatu jõu asjaolude tõttu.

 

11.6. Kauba kohaletoimetamise käigus loetakse kaup Ostjale üle antuks, kui Ostja allkirjastab saadetise kulleri elektroonilises märgistusseadmes ning vastuvõtmise fakt fikseeritakse kulleri poolt Leedu andmebaasis.

 

11.7. Saadetise üleandmise käigus peab Ostja kontrollima saadetise seisukorda. Kui Ostja allkirjastab arve (veokirja) või muu saadetise üleandmist tõendava dokumendi, loetakse, et saadetis on üle antud
nõuetekohases seisukorras. Kui Ostja märkab, et üleantava saadetise pakend on kahjustatud (kortsus, märg või muul viisil väliselt kahjustatud), peab Ostja selle märkima arvele (veokirjale), muule saadetise kohaletoimetamist tõendavale dokumendile või elektroonilisele kulleri märgistusseadmele kulleri või tema esindaja juuresolekul.
Vormi saadetise rikkumise seadus[PAK3]. Juhime tähelepanu, et peale märkusteta allkirjastamist loetakse tarnitud saadetis puudustevabaks ning pretensioone kullerteenustele ei aktsepteerita. Kui tarnitud toode on vales konfiguratsioonis, koguses või valikus või esineb muid toote kvaliteedi puudusi, mida ei olnud võimalik toote tarnimisel märgata, palume sellest meid teavitada (hiljemalt 24 tunni jooksul alates kättesaamise hetkest) e-posti teel info@furnibay.lt.

 

11.8. Kohaletoimetamise (transpordi) teenustasud ja tarnetingimused on saadaval aadressil www.furnibay.lt. Müüjal on õigus kohaldadaOstjatele vastavalt Veebipoes sätestatud tingimustele kohaletoimetamise (transpordi) teenustasu erisoodustusi.

 

11.9. Kauba kohaletoimetamise (transpordi) käigus võidakse Ostjale osutada lisateenuseid. Kaubakäitlustööd tehakse kauba kohaletoimetamisel ainult Vilniuses, Kaunases, Klaipėdas, Panevėžyses, Šiauliais ja Alytuses alates kella 14-st (neljateistkümnest). Stvidori- ja raskeveoste kohaletoimetamise teenuste hinnad on saadaval aadressil www.furnibay.lt tellimuse vormistamisel.

 

11.10. Kaupa tarnitakse nii Leedu Vabariigi territooriumil kui ka Euroopa Liidu riikidesse.

 

KAUBA KVALITEEDI GARANTII JA AEGUMISTÄHTAEG

12.1. Iga Veebipoes müüdava toote omadused on ära toodud Veebilehel www.furnibay.lt toodud tootekirjelduses.

 

12.2. Müüja ei vastuta selle eest, et Veebilehel müüdava kauba suurus, kuju ja värvus ei pruugi Ostja poolt kasutatava monitori omaduste tõttu vastata kauba tegelikule suurusele, kujule ja värvile. Kaubafotod on illustratiivse tähendusega. Originaaltoodete värvid, pealdised, parameetrid, mõõtmed, suurused, funktsioonid ja/või mis tahes muud omadused võivad visuaalsete omaduste tõttu tunduda tegelikkusest erinevad, seega palume tutvuda tootekirjeldustes toodud tooteomadustega. Soovitame Ostjal tutvuda tootekirjeldusega.

 

12.3. Müüja või tootja võib anda toote kvaliteedile täiendava garantii. Konkreetne tähtaeg ja muud tingimused märgitakse kauba kirjeldusse või kauba garantiid kinnitavas dokumendis. Täiendava garantii andmine ei muuda kaubale kehtiva seadusjärgse garantii tingimusi ja kehtivust.

 

12.4. Juhul, kui Müüja või tootja ei anna kaubale täiendavaid tootekvaliteedi garantiisid, kehtib Ostja poolt ostetud kaubale õigusaktidega kehtestatud kvaliteedigarantii ja sellele vastav kehtivusaeg.

 

12.5. Konkreetse toote garantiiaeg on märgitud tootekirjeldustes.

 

12.6. Juhtudel, kui õigusaktid määravad konkreetsele kaubale aegumiskuupäeva, kohustub Müüja selle kauba Ostjale müüma selliselt, et Ostjal oleks reaalne võimalus seda kaupa enne aegumiskuupäeva kasutada.

 

12.7. Garantiiteeninduskeskusest ja/või Müüjalt tagasi võtmata ja garantiiteenindusse üle antud kaupu säilitatakse 3 (kolm) kuud. See tähtaeg algab Ostja esmakordsest teavitamisest tema poolt märgitud kontaktidel (telefon, e-posti aadress vms), et Ostja võib tootele järgi tulla garantiiteeninduskeskusesse, sõltumata sellest, kui palju kordi selle 3 (kolme) kuu jooksul püüdis Müüja ja/või garantiiteeninduskeskus Ostjaga ühendust võtta. Selle perioodi lõpus saadab Müüja talle e-maili, (kui e-posti aadress ei ole teada, siis helistatakse telefoni teel) hoiatab Ostjat Kauba tagastamise kohustusest ja määrab Kaubast taganemiseks lisatähtaja mitte üle 14 (neljateistkümne) päeva. Kui Ostja ettenähtud lisatähtaja jooksul kaupa tagasi ei võta, on Müüjal õigus kaupa enam mitte hoiustada. Toode antakse üle
kasutatud elektri- ja elektroonikaseadmete ning kodumasinate või muude esemete kogumisega tegelevale ettevõttele. Sel juhul ei vastuta Müüja edaspidiselt teavitama Ostjat tagastamata kauba kohta ja muude kahjude eest, mis on Ostjal tekkinud sellise kauba hävimise tõttu.

 

KAUPADE TAGASTAMINE JA VAHETUS

 

13.1. Müüdud kaubal esinevad puudused kõrvaldatakse ning ebakvaliteetne kaup asendatakse ja tagastatakse Leedu Vabariigi tsiviilkoodeksis sätestatud juhtudel ja tingimustel.

 

13.2. Ebakvaliteetsete kaupade asendamine ja tagastamine

 

13.2.1. Müüdud kaubal esinevad puudused kõrvaldatakse ning ebakvaliteetne kaup asendatakse ja tagastatakse Reeglites kehtestatud korras ja arvestades Leedu Vabariigi õigusaktide nõudeid.

 

13.2.2. Kui Ostja on ostnud ebakvaliteetset kaupa, kauba ebakvaliteetsusest tuleneb kauba ostmise ajal olemas olnud tootmisviga või mittevastavus tootja poolt määratud spetsifikatsioonidele, võib Ostja kauba tagastada ja nõuda ühte järgmistest:

 

13.2.2.1. et Müüja kõrvaldab kauba puudused tasuta mõistliku aja jooksul, kui puudusi on võimalik kõrvaldada;

 

13.2.2.2. ostuhinda vastavalt alandada;

 

13.2.2.3. et toode asendatakse sobiva kvaliteediga samalaadse tootega, välja arvatud juhtudel, kui puudused on minimaalsed või on tekkinud Ostja süül;

 

13.2.2.4. et tagastatakse kauba eest tasutud summa ja Ostjal on võimalik taganeda müügilepingust, kui ebakvaliteetse kauba müük ontellimuse oluline rikkumine.

 

13.2.3. Ostja saab valida ainult ühe Reeglite
13.2.2. lõikes 1 sätestatud õiguskaitsevahenditest. Ostja peab oma valiku tegema kauba tagastamisel Müüjale. Kui Ostja valib 13.2.2. punktis sätestatud meetodi ning Müüjal puudub võimalus seda rakendada, siis Müüja pakub alternatiive 13.2.2. punktis sätestatud meetodile. Ostjal ei ole õigus eelnevalt valitud õiguskaitsevahendit muuta. Ostjal ei ole õigus nõuda raha tagastamist, kui kaubal esinev puudus on minimaalne.

 

13.2.4. Selleks, et ostja saaks kauba tagastada, peavad olema täidetud järgmised tingimused:

 

13.2.4.1.[PAK4]peab teavitama Müüjat arve või Veebilehel oleva e-posti teel (info@furnibay.lt). Teatises tuleb täpsustada tagastatav kaup;

 

13.2.4.2. esitada kauba soetamise dokument ning garantiid kinnitav dokument (kui see on väljastatud);

 

13.2.4.3. esitada Müüjale vabas vormis taotlus e-posti teel. e-kiri info@furnibay.lt ja esitada oma valitud nõue.

 

13.2.4.4. Ostja võib kasutada ebasobiva kvaliteediga kauba tagastamise õigust kauba ostudokumendis märgitud kvaliteedigarantii tähtaja jooksul, mille määrab Müüja.

 

13.2.4.5.
[PAK5]

Ostja peab tasuma kauba kohaletoimetamise ja tagastuskulud ning Müüja, olles veendunud, et kaup on tagastatud ebapiisava kvaliteedi tõttu, peab tagastama Ostja poolt tasutud tarne- ja tagastuskulud, välja arvatud Reeglites sätestatud erandid.

 

13.2.4.6. Raha tagastatakse Ostjale 14 (neljateistkümne) kalendripäeva jooksul alates Toote Müüjale tagastamise päevast. Käesolevate Reeglite kinnitamisega nõustub Ostja, et raha tagastatakse Ostja pangakontole, kui Ostja ja Müüja vahel ei ole kokku lepitud teisiti.

 

13.2.4.7. Defektse ja/või puudusega kauba tagastamisel Ostjale palume tagastada kaup originaal- või muus korralikus pakendis, et oleks mugav vastu võtta, samuti tagastada kaup koos kõigi Ostja poolt saadud komplektsete osadega.

 

13.2.4.8. Tagastamatuks loetakse kaubad, mis on tahtlikult või ettevaatamatusest kahjustatud (kokku puutunud kemikaalide, vee, lahtise leegiga, kõrge temperatuuri, teravate esemetega jne), kui on rikutud kauba kasutamise või ladustamise reegleid või kaupa on väärkasutatud.

 

13.2.4.9. Eraldi reeglid ebakvaliteetse kauba tagastamise kohta Müüja poolt võivad olla sätestatud nendega kaasasolevates garantiidokumentides. Sellised Müüja poolt kohaldatavad tagastusreeglid kehtivad sellises mahus, kui need ei ole käesolevate reeglitega vastuolus. Kui käesolevate reeglite ja vastava Müüja kehtivate reeglite vahel esineb vastuolusid, eelistatakse käesolevaid eeskirju.

 

13.3. Kauba asendamise ja tagastamise kord

 

13.3.1. Kui Ostjale on üle antud vale kaup, peab Ostja sellest viivitamatult, kuid mitte hiljem kui 7 (seitsme) tööpäeva jooksul teavitama e-posti teel (info@furnibay.lt) või helistades Veebilehel märgitud telefoninumbril. Tarnimata kauba kohta teabe saamisel kohustub Müüja sellele kaubale omal kulul järgi tulema ja sobiva kaubaga asendama. Juhul, kui Müüjal ei ole kaupa tellitud, tagastab ta Ostjale kauba eest tasutud raha. Raha tagastatakse Ostjale 14 (neljateistkümne) kalendripäeva jooksul pärast seda, kui Müüja on saanud Ostja lepingust taganemise teate. Kui Toodet ei ole müüjale tagastatud, arvestatakse käesolevas punktis sätestatud tähtaega alates tagastamise päevast.

 

13.3.2. Kauba ja raha tagastamise kord on sätestatud punktis 13.4.

 

13.4. Kauba ja raha tagastamise kord

 

13.4.1. Ostja võib kauba tagastamise õigust kasutada ainult juhul, kui kauba tagastamise tähtaeg ei ole möödunud.

 

13.4.2. Kauba tagastamisel peab Ostja märkima saatja aadressi ning pakkima kauba korralikult, et see ei saaks saatmisel kahjustada. Müüjal on õigus raha mitte tagastada, kui kaubal on tekkinud defektid. Müüja ei vastuta Ostja poolt valesti pakendatud ja vale aadressiga saadetud pakkide eest või kui pakid läksid Müüjale tagastamise ajal kaduma.

 

13.4.3. Kui Ostja on ostnud kaubakomplekti, peab ta Müüjale tagastama kogu kaubakomplekti, s.o Ostja võib kauba tagastamise õigust kasutada ainult kogu pakendis oleva kauba osas. Juhul, kui vähemalt üks komplektis olevatest kaupadest ei vasta Reeglitele 13.4.1 on Müüjal õigus keelduda tagastatud kauba täiskomplekti vastu võtmast.

 

13.4.4. Ostja, olles kasutanud Reeglite punktides
13.1-13.3 sätestatud õigusi, peab täitma Reeglites sätestatud kauba tagastamise nõuded ning järgima seal sätestatud korda.

 

13.4.5. Ostja võib Kauba tagastada, saates need Müüjale Smolensko tn. 10B, Vilniuses või tagastada kulleriga. Raske kauba Müüjale tarnimise korra ja tingimused (kauba kvaliteedi hindamiseks, muutmiseks, parandamiseks või tagastamiseks) lepib Ostja eraldi kokku Müüjaga Veebilehe vahendusel, telefoni teel, e-posti teel (info@furnibay.lt) või toimetab Ostja need otse Müüjani.

 

13.4.6. Kui Ostja on kasutanud Reeglite punktides 13.2-13.3 ja 13.5 sätestatud õigusi, tagastatakse talle raha 14 (neljateistkümne) kalendripäeva jooksul alates Müüjale kauba tagastamise päevast.

 

13.4.7. Käesolevate Reeglite kinnitamisega nõustub Ostja, et raha tagastatakse Ostja pangakontol, juhul kui Ostja ja Müüja vahel ei ole kokku lepitud teisiti.

 

13.4.8. Müüjal on õigus mitte tagastada Ostja poolt tasutud summasid enne, kui kaup on Müüjale üle antud ja Müüja on kontrollinud vastavust Eeskirjade punktiga 13.4.1.

 

13.5. Müügilepingust taganemise õigus.

 

13.5.1. Ostjal - füüsilisel isikul (tarbijal) on õigus taganeda kauglepingust või väljaspool äriruume sõlmitud lepingust 14 (neljateistkümne) päeva jooksul ilma põhjust avaldamata ja tekitamata muid kulusid peale tsiviilseadustiku artiklis 6.22811 sätestatud, välja arvatud lõikes 2 sätestatud erandid. Ostu-müügilepingut võib katkestada ainult juhul, kui toodet ei ole kasutatud, kahjustatud või selle välimust ei ole oluliselt muutunud, see tähendab, et toote või selle pakendi välimuses on tehtud ainult sellised muudatused, mis olid vajalikud tootega tutvumiseks. Ostja peab seda õigust kasutama vastutustundlikult ja tagastama toote originaalpakendis ning samuti tagastama kõik toote komplektis olevad osad. Lepingust taganemisel vastutab Ostja kauba väärtuse vähenemise eest toimingute puhul, mis ei ole vajalikud kauba olemuse ja toimivuse kindlaksmääramiseks.

 

13.5.1. Ostja, kes leiab, et tema õigusi on rikutud, peab esmalt pöörduma Müüja poole ning ainult juhul, kui Müüja täielikult või osaliselt nõuet ei rahulda, on Ostjal õigus pöörduda tarbijavaidlustega tegeleva üksuse poole.

 

Tagastatav toode peab olema korralikus originaalpakendis (toote kontrollimiseks võib lõigata ainult pakendi sulgemiseks mõeldud ribasid);

 

13.5.2. Ostja ei või põhjust avaldamata kasutada kauba müügilepingust taganemise õigust 14 (neljateistkümne) päeva jooksul, kui ta on sõlminud vähemalt ühe Leedu Vabariigi tsiviilseadustiku artikli 6.22810 lõikes 2 loetletud lepingutest.

 

Erandiks on kaup, mis on valmistatud tarbija erijuhiste järgi, ei ole eelnevalt valmistatud ja on toodetud vastavalt tarbija isiklikule valikule ning juhendile, või kaup, mis on selgelt kohandatud tarbija isiklikele vajadustele.

 

13.5.3. Taganemistähtaeg lõpeb 14 (neljateistkümne) päeva möödumisel päevast, mil Ostja või Ostja määratud isik, välja arvatud kuller, saab tellitud kauba kätte või kui Ostja on tellinud rohkem kui ühe kauba ja kaup tarnitakse eraldi, alates päevast, mil Ostja saab kätte viimase kaubaeseme. Kui kaup tarnitakse erinevate partiidena või osadena siis kehtib taganemistähtaeg päevast, mil Ostja või Ostja poolt määratud isik, välja arvatud vedaja, saab kätte viimase partii või osa.

 

13.5.4. Ostja teavitab Müüjat kauglepingust või väljaspool äriruume sõlmitavast lepingust taganemisest, esitades selge kirjaliku avalduse, milles kirjeldab oma otsust lepingust taganeda. Taganemisteade saadetakse e-postiga (info@furnibay.lt). Pärast Ostja teate kättesaamist saadab Müüja viivitamatult teatise kättesaamise kinnituse.

 

13.5.5. Kaup tuleb tagastada hiljemalt 14 (neljateistkümne) päeva jooksul alates taganemisteate esitamisest Müüjale. Kauba tagastamise nõuetekohase pakendamise eest vastutab Ostja. Ostja kannab kauba tagastamise otsesed kulud.

 

13.5.6. Kauglepingust või väljaspool äriruume sõlmitavast lepingust taganemise nõuete täitmise tõendamise kohustus lasub Ostjale.

 

13.5.7. Kui Ostja kasutab lepingust taganemise õigust, lõppevad poolte kohustused täita kaug- või väljaspool äriruume sõlmitavat lepingut ning lõppevad kohustused sõlmida kaugleping või leping väljaspool äriruume, kui Ostja on esitanud pakkumise selle sõlmimiseks.

 

13.5.8. Müüja võib Ostja poolt tasutud summade tagastamist viivitada kuni kauba Müüjale tagastamiseni.

 

13.5.9. Kui ostja kasutab sõlmitud lepingust taganemise õigust, siis täiendavad lepingud lõpetatakse automaatselt. Kõrvallepingud on lepingud, mille alusel Ostja soetab sõlmitud lepinguga seotud kaupu või teenuseid ning neid kaupu või teenuseid osutab Müüja või muu isik vastavalt Müüjaga sõlmitud kokkuleppele. Kõrvallepingu lõpetamisest peab Ostja viivitamatult teisele poolele kirjalikult teatama ning esitama andmed kaug- või väljaspool äriruume sõlmitud lepingu ülesütlemise kohta. Ostja eraldi teadet ei nõuta juhtudel, kui lisaleping on sõlmitud sama Müüjaga, keda on taganemisest teavitatud Tsiviilseadustiku § 6.228 lg 10 kohaselt.

 

VASTUTUS

 

14.1. Ostja vastutab registreerimisvormis esitatud andmete õigsuse eest. Kui Ostja ei esita registreerimisvormis täpseid andmeid, ei vastuta Müüja tagajärgede eest.

 

14.2. Ostja vastutab Veebipoe süsteemi kasutades tehtud toimingute eest.

 

14.3. Ostja vastutab oma sisselogimisandmete edastamise eest kolmandatele isikutele. Kui veebipoe pakutavad teenuseid kasutab kolmas isik, kasutades Ostja sisselogimisandmeid Veebipoodi sisselogimiseks, loeb Müüja Ostjaks selle isiku.

 

14.4. Müüja vabaneb igasugusest vastutusest juhtudel, kui Ostja, olenemata Müüja soovitustest ja oma kohustustest, ei ole tutvunud Ostumüügireeglitega, kuigi Ostjale on selline võimalus antud.

 

14.5. Müüja ei vastuta Veebipoes olevate linkide eest teiste ettevõtete, asutuste, organisatsioonide või üksikisikute veebilehtedele, teabele või tegevusele. Müüja ei halda ega kontrolli ülaltoodud veebisaite ega esinda neid ettevõtteid, asutusi, organisatsioone ega üksikisikuid.

 

LÕPPSÄTTED

 

15.1. Ostja ja müüja vaheline suhtlus, sealhulgas, kuid mitte ainult, teated ja kirjavahetus, toimub kirjalikult. Kirjalike teadetena käsitletakse ka e-posti teel saadetud teateid.

 

15.2. Müüja jätab endale õiguse muuta või täiendada Ostumüügireegleid, arvestades Leedu Vabariigi õigusaktidega kehtestatud nõudeid. Enne reeglite muutmist tehtud korraldused täidetakse nende sõlmimise ajal kehtinud reeglite kohaselt.

 

15.3. E-poes kaupade ostu-müügiga seotud vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kui läbirääkimistel kokkuleppele ei jõuta, lahendatakse vaidlused Leedu Vabariigi kohtus vastavalt Leedu Vabariigi seadustele.

 

15.4. Ostja-Tarbija peab esmalt esitama Müüjale kirjalikult Müüja tegevuse ja teenuste kohta pöördumise ja/või kaebuse ning märkima oma nõudmised. Palun saatke sellised kirjad aadressile info@furnibay.lt.

 

TAGASTUS- JA KVALITEEDI GARANTIITINGIMUSED JURIIDILISTELE ISIKUTELE (ETTEVÕTJATELE)

 

TÄHELEPANU, juriidilistel isikutel kehtib kõikidele kaupadele 12 (kaksteist) kuuline garantiiaeg.

 

Tootefotod on illustratiivse tähendusega, originaaltooted võivad näidatust erineda. Esitatud fotosid ei saa kasutada pretensioonide aluseks. Kui kahtlete toote osas, võtke enne toote ostmist ühendust müügijuhiga. Toode loetakse kvaliteetseks, kui see on vastav veebipoes toodud näidisele, mudelile või kirjeldusele.

 

Tootja garantiikohustused kehtivad ainult juhul, kui toote kasutustingimusi ei rikuta. Arusaamatuste vältimiseks soovitame hoolikalt läbi lugeda toote kasutusjuhendi, kui see on olemas. Garantii kehtib vaid juhul, kui Ostja esitab Müüjale kauba ostutšeki, arve, muu ostu-müügidokumendi või muu Müüjalt kauba ostmist tõendava dokumendi.

 

Kvaliteetset ja tellimusele vastavat kaupa ei saa tagastada ega ümber vahetada. Kauglepingust taganemise õigus 14 (neljateistkümne) päeva jooksul ei kehti juriidilistele isikutele (ettevõtjatele). Defektne kaup tuleb esmalt tagastada Müüja garantiiteenindusse ja alles siis, kui tehakse kindlaks, et kaupa ei ole võimalik parandada, vahetatakse see välja ja/või tagastatakse.

 

Kauba tagastamise kulud kannab Ostja. Kauba tagastamise korral ei maksta tagasi kauba kohaletoimetamise eest tasutud summat. Kauba eest makstud raha tagastatakse ostjale pärast toote tagastamist Müüjale.

 

Kauba kvaliteedile ja garantiiajale kohaldatakse tsiviilseadustiku artiklites 6.333 ja 6.335 sätestatut. Kauba kvaliteedi, tagastamise ja muude ostu-müügitingimustega seotud vaidlused lahendatakse Ostu-müügieeskirjaga kehtestatud korras.

 

TEAVE TARBIJATELE KAUPADE KAHJUSTAMISE OHU KOHTA ÜLEANDMISEL

Tsiviilseadustiku artikkel 6.3591, mis reguleerib riski üleminekut, näeb ette, et juhtudel, kui müügilepingus on ette nähtud kauba vedu ja müüja saadab kauba ostjale, läheb juhusliku kaotsimineku või kahjustumise risk üle ostjale. Kui kaup antakse üle ostja valitud vedajale ja müüja ei ole sellist tarnet pakkunud, läheb käesolevas lõikes sätestatud risk ostjale üle kauba üleandmisel vedajale.

 

Vastavalt Euroopa Parlamendi nõukogu direktiiv 2011/83 / EL tarbijaõiguste kohta, millega muudetakse nõukogu direktiivi 93/13 / EMÜ ja Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiivi 1999/44 / EÜ ning tunnistatakse kehtetuks nõukogu direktiiv 85/577 / EMÜ ja direktiiv 97/7 / EÜ, Euroopa Parlamendi ja nõukogu artiklis 20 („direktiiv”) on sätestatud, et lepingute puhul, mille alusel kaupleja tarnib kauba tarbijale, läheb kauba kaotsimineku või kahjustumise risk üle tarbijale, kui ta või kolmas isik, kes ei ole vedaja, tegelevad kauba veoga. Kauba üleandmisel vedajale läheb risk üle tarbijale, kui tarbija on andnud vedajale korralduse kauba vedamiseks ja kaupleja ei ole talle sellist üleandmise võimalust andnud.

 

KAUPADE HOOLDUS

• Kauba välimus ja funktsionaalsus sõltub sellest, millistes tingimustes seda teatud aja jooksul kasutatakse. Kauba välisilme ja funktsionaalsuse säilitamiseks võimalikult kaua ja muutumatuna on soovitatav järgida kasutus- ja hooldusreegleid.

• Kauba kvaliteedi puuduseks ei loeta looduslike materjalide (tamm, pöök, kask, mangopuit, must lepp jne) tekstuuri ja tooni ebatasasusi. Naturaalsest täispuidust või spoonitud mööbli tellimisel võib tekkida ebaühtlane puidu struktuur, kerged praod, oksastruktuurid ja värvinüansid - looduslikult kasvanud puidule omaselt. Tegemist ei ole Kauba kvaliteedi puudusega ega tähenda kauba kvaliteedi halvenemist.

• Kaupa tuleb kasutada vastavalt nende funktsionaalsele otstarbele. Ebaõige kasutamine võib kahjustada.

• Äsja tellitud või laos olevad kaubad on originaalpakendis. Pärast lahtipakkimist on vaja kontrollida, kas kõik vajalikud ja vajalikud osad on olemas. Lahtipakkimisel ja kokkupanemisel ärge kasutage teravaid esemeid, mis võivad toodet kahjustada.

• Kaubale tuleb järele tulla juhendis näidatud järjekorras, vältides hooletuid lööke ja kriimustusi, samuti on soovitatav põrand katta, et vältida kauba või põranda kriimustamist või muul viisil kahjustamist.

• Kui kaup on täielikult kokku pandud, on soovitatav eemaldada kaitsekile (kui see on olemas). Kaitsekile hoiab ära kriimustuste tekkimist transportimisel ja kogumisel.

• Ilmastikutingimused ja keskkonnamõjud mõjutavad otseselt kauba seisukorda, välimust, kvaliteeti ja tööomadusi. Värvitud pinna kiire vananemise ja puitelementide deformeerumise vältimiseks tuleb seda kaitsta intensiivse valguse, niiskuse ja temperatuuri eest. Samuti tuleks neid kaitsta pikaajalise otsese päikesevalguse eest, kuna osade osade värv võib muutuda pikaajalisel intensiivse valguse käes.

• Sisevalgustuse allika paigaldamine mööbliosadest lähemale kui 20 cm on keelatud, kuna see võib põhjustada toote värvimuutust, plastiku või laminaadi kihistumist, ülekuivavaid puitelemente ja puitspooniga kaetud detaile.

• Ruumis, kus kaupa käitatakse, on soovitatav hoida suhtelist õhuniiskust umbes 40-70%. Vältida tuleks ülikõrget või ülimadalat suhtelist õhuniiskust, kuna see võib teatud aja jooksul viia tooteelementide deformatsioonini (paisumine, ülekuivamine, kihistumine). Selliste tagajärgede vältimiseks on soovitatav kasutada õhuniisutajat ja kuivatit, et säilitada ruumis normaalne suhteline õhuniiskus.

• Väga kõrge või väga madal temperatuur, samuti suur temperatuurikontrast, võivad kauba detaile üsna tõsiselt kahjustada. Tuleb meeles pidada, et kaup on mõeldud hoidmiseks eluruumides, kus ei esine järske temperatuuri ja/või niiskuse kõikumisi.

• Kaup peab olema kaitstud kokkupuute eest keemiliselt aktiivsete ainetega (kontsentreeritud leelised, happed, lahustid jne). Isegi lühiajaline kokkupuude selliste vedelikega võib kahjustada mitte ainult kauba pindu ja mehhanisme, vaid ka teie tervist.

• Kuna paljud puhastusvahendid sisaldavad kontsentreeritud keemiliselt aktiivseid aineid või abrasiivseid (nühkivaid) osakesi, tuleks kaupade hooldamisel kasutada ainult nende hooldamiseks mõeldud spetsiaalseid puhastusvahendeid.

• Kauba pinnalt tuleks eemaldada mustus ja niiskus pehme lapiga (plüüs, flanell vms) või kasutada spetsiaalseid salvrätte kauba hooldamiseks. Ärge kasutage abrasiivsete osakestega lappe ega lappe, kuna need võivad värvi kahjustada

• Kuiva mustuse eemaldamiseks pühkige toodet õrnalt kuiva lapi või pehmete harjastega harjaga.

• Mööblit tuleks puhastada ringjate liigutustega, ilma tugeva surveta. Tugev hõõrdumine võib pinda kahjustada.

• Kui ese on märg, ära kuivata seda fööniga, vaid kasuta paberrätikuid või kuiva valget lappi.

• Mis tahes päritolu puhastamata mustust ei soovita kaupade pinnalt pikka aega hoida, kuna võib tekkida plekke, mida ei saa eemaldada.

• Plekid on kergesti eemaldatavad, puhastades neid vees niisutatud puhta lapiga. Pühkige märjaks saanud pind põhjalikult puhta ja kuiva lapiga.

• Metallpindu tuleks puhastada spetsiaalsete puhastusvahenditega, mis ei sisalda tahkeid osakesi ja pleegitusomadusi. Pärast kodukeemiliste puhastusvahenditega puhastamist pühkige pind puhta veega niisutatud lapiga ja pühkige üle kuiva lapiga.

• Puhastage kroomitud või roostevabast terasest pindu ainult spetsiaalselt selleks ette nähtud puhastusvahenditega. Metallviimistluse või üksikute mehhanismide ja tarvikute pikaajaline ladustamine niiskes keskkonnas võib põhjustada korrosiooni.

• Naturaalsest marmorist mööblipindu tuleb kaitsta vedelike eest, mis võivad imenduda ja plekkida, kui mõne vedelikuga maha voolab - eemaldage kohe.

• Kaupa ei tohi lükata, kuna see võib kahjustada saada. Kaupade teisaldamine hoiab ära võimalikud põrandakahjustused. Kauba jalad võivad lükkamisel põrandapinda kriimustada.

• Ärge kasutage tooteid tõsteseadmena ega toena ega ronige neile.

PEHME MÖÖBLI KASUTAMISE JA HOOLDUSE REEGLID

• Enne esimest kasutamist mööbli voltimisfunktsiooni osas tuleb veenduda, et kõik transpordikaitsed on eemaldatud.

• Mööblil võivad olla transpordist tekkinud kortsud. Sel juhul on soovitatav mööbliosade (käetoed, seljatoed jne) käsitsi vormimine, mis võimaldab teil kiiremini mööblile vajaliku kuju saada.

• Ärge tõstke mööblit käetugedest. Ärge tõmmake mööblit peatsist, pehmetest seljapatjadest, käetugedest ega seljapatjadest, kuna see võib õmblusi kahjustada. Tõstke kogu toode ettevaatlikult aluselt.

• Pärast mööbli lahtipakkimist ei ole soovitatav seda kohe kasutada. Jätke mööbel õhku.

• Mööbel tuleb asetada tasasele pinnale. Hõõrdumise või mõlkide vältimiseks asetage mööbel seinast 5-10 cm kaugusele.

• Esimese kolme kasutuskuu jooksul peaks mööbli vaht pehmenema ja nii ka jääma.

• Ärge istuge käetugedele, seljatoele ega seiske ega hüppa istmele, toele või üksikutele vedruvarrastele.

• Mööbli ebaühtlasest kasutamisest tingitud erinevuste ilmnemine ei ole mööbli defekt, s.t on soovitatav regulaarselt vahetada istumisasendit ja mitte istuda samal lemmikkohal.

• Pehme mööbli kasutamisel koos patjadega tuleb nende käsitsi vormimist korrata olenevalt mööbli kasutamise intensiivsusest.

• Loomulikud kasutusmõjud on katte kortsumine, istme settimine, kanga, kunst- või naturaalse naha venitamine, lõtvus, õmbluste hõõrdumine ja naha läige. Istmete kangale võivad kasutamise ajal tekkida kerged kortsud – see on venimise tagajärg ega ole materjali defekt.

• Kokkupandava funktsiooniga mööbel ei ole mõeldud igapäevaseks magamiseks.

• Ärge tõmmake tõstemehhanismi ainult ühelt poolt – tõmmake alati keskelt.

• Järelevalveta lapsed ei tohi une- ja puhkemehhanismi iseseisvalt lahti ja kokku voltida.

• Soovitatav on vältida mööblipolstri otsest kokkupuudet inimkeha higi, loomsete ja taimsete rasvade, lahustite ja alkoholi sisaldavate vedelikega, samuti muude keemiliste ainetega, mis võivad polstrit kahjustada.

• Mööblile on keelatud panna ajalehti või ajakirju – värv võib imenduda ja kahjustada mööblipolstrit. Teksad ja muud riided, mööblikatted (tekid) ja värvimiskangast (materjalist) asjad võivad jätta mööblipolstrile nähtavaid plekke ja neid ei saa puhastada.

• Aja jooksul võib tekkida varju ebaühtlus, mis on tingitud valguse tuhmuvast mõjust.

VOODITE HOOLDUSE JA KASUTAMISE REEGLID

• Ärge seiske, hüppage, peitke voodi üksikutele osadele (nt: külgedele, voodipeatsile, jalatsile jne).

• Arvestades hügieeninõudeid, on soovitatav grill vahetada 10 aasta pärast.

• Keelatud on ronida voodikasti, panna käed tõstemehhanismi ning lasta lastel tõstemehhanismi iseseisvalt kasutada. Tuleb jälgida, et tõstemehhanism alla ei kukuks.

• Tõstemehhanismiga voodi valimisel tuleb järgida tootja soovitusi voodimadratsite kaalu kohta. Liiga raske madrats võib takistada tõstemehhanismi nõuetekohast kasutamist.

LOODUSLIKU NAHAST MÖÖBLI KASUTUS- JA HOOLDUSREEGLID

• Looduslik värvitud nahk võib sageli praguneda ja aja jooksul kooruma hakata keharasva ja higi tõttu, mis imbuvad mööblinaha pinnale ja hakkavad aeglaselt värvikatet lahustama.

• Õigesti teostatud puhastus aitab vältida naha lõhenemist ja koorumist ning pikendab selle kasutusiga.

• Mööblit kasutades võib naha toon ja läige muutuda, polster võib venida – see on loomulik omadus.

• Mööbli kasutamine võib põhjustada naha hõõrdumist ja läiget. Naturaalse naha omadused ja puhastus

• Iga nahatükk on erinev, seega ei saa vältida nahkpolstri värvi ja tekstuuri erinevusi. Värvimistehnoloogia tõttu ei ole garantiid, et näidise ja valmistatud mööbli värv ühtib. See kehtib nii kangaste kui ka kunst- ja loodusliku naha kohta. Garantii ei kata ka ebatasasusi materjalide tekstuuris.

• Loomuliku naha välimus sõltub looma geneetikast, elutingimustest ja toitumisest. Igal looma nahal on ainulaadne tekstuur ja erinevad loomulikud omadused, näiteks armid. Looma kasvu loomulikud märgid ei ole mööbli vead, vaid tõendid tema nahast kui looduslikust tootest. Kortsud, vigastusarmid, putukahammustused, pigmendilaigud (tumedamad alad) ja veenide struktuurid on argumendiks looma loomuliku naha eheduse poolt. Naturaalse naha kogu ilu paljastamiseks töödeldakse seda vastavalt naha loomulikele omadustele.

• Mööbli tootmisel kasutatakse enamasti härjanahka. Ühe mööblikomplekti jaoks on vaja umbes kuue looma valitud nahka. Igal looma kehaosal on erinev nahatekstuur, näiteks kaela- ja küljevoldid, nii et loomulikult ei ole ühe mööblikomplekti naha tekstuur sama. Sellele ei saa väita, sest just selle mitmekesisuse tõttu on eksklusiivsete kaubamärkide nahkpolster ainulaadne ning erinevad detailid annavad nahale eksklusiivse, originaalse välimuse.

• Nat ural-nahal on oma iseloomulik lõhn, lubatud tekstuuri- ja toonierinevused. Vastavalt tehnoloogiale saab mööbli valmistamisel kasutada erineva paksuse ja kõvadusega nahka olenevalt kohast, kus seda tootes kasutama hakatakse.

• Pehme mööbel on valmistatud pehmetest materjalidest ja seda ei saa täpselt mõõta. Väikesed kõrvalekalded mööbli mõõtmetes, õmbluste ebatasasused, patjade ebatasasused jne. on paratamatud ja pehmele mööblile iseloomulikud, mistõttu nimetatud kõrvalekaldeid ei loeta mööbli valmistamisel puuduseks.

• Tavaliseks puhastamiseks on soovitatav kasutada toatemperatuuril veega niisutatud määrdunudvalgest riidest puuvillast lappi. Paar korda aastas tuleks nahkmööblit määrida spetsiaalse nahkmööblile mõeldud vahendiga, et vältida naha kuivamist ja lõhenemist. Mitte mingil juhul ei tohi nahkmööbli puhastamisel kasutada lahusteid, atsetooni, alkoholi, seepi ega pesupulbrit. Kasutage puhastamiseks nahapuhastuskreemi. Tuleb märkida, et nahk nõuab väga hoolikat hooldust. Ärge peske nahkmööblikatteid ega kuivatage neid kuivatites.

KASUTUS- JA HOOLDUSEESKIRJAD MDF-IST (PUITOLMUPLAADIST), PUIDU- JA VINEERIST MÖÖBLILE

• Ärge asetage kuumi ja niiskeid esemeid otse mööblile.

• Sära ja poleeri alles pärast kasutatud tööriistade koostise kirjelduse hoolikat lugemist. Liigne kogus silikooni ja destilleeritud naftat võib kahjustada pinnaviimistlust.

• Soovitatav on mööblit hoida ruumides, mille temperatuur on vähemalt +15ºC kuni +25ºC ja suhteline õhuniiskus 45–70%.

• Mööbel tuleb paigutada ventileeritavatesse ruumidesse. Neid ei saa hoida niiskete seinte ja kütteseadmete lähedal.

• Mööblit tuleb kaitsta niiskuse eest. Veega kokkupuutel pühkige kohe kuiva lapiga. Kui mööbliosad puutuvad pikka aega kokku veega (või muude vedelikega), võib paneel deformeeruda või selle servad lahti tulla.

• Mööblit on vaja kaitsta mehaaniliste vigastuste eest, ärge kasutage mööbli puhastamiseks teravaid esemeid. Vajalik on kaitsta kemikaalide eest.

• Puhastage ainult kuiva, pehme lapiga või spetsiaalsete lappidega. Puhastamisel ärge vajutage ega hõõruge ühte kohta.

• Kui mustust on raske puhastada, kasutage spetsiaalseid puhastusvahendeid, mis mitte ainult ei puhasta, vaid võivad ka kaitsta, poleerida, säilitada, maitsestada ja omavad muid kasulikke omadusi.

• Mööblit on vaja kasutada vastavalt sihtotstarbele, et mitte kahjustada mööbli konstruktsiooni.

LAMINEERITUD PUITPUITPLAADI HOOLDUSE JA KASUTAMISE REEGLID

• Lamineeritud puitlaastplaadist mööblit mõjutab otsene kokkupuude veega negatiivselt. Kõige olulisem tähelepanu lamineeritud puitlaastplaadist (LMDP) mööbli eest hoolitsemisel tuleb pöörata plaadi äärtele (servadele), sest nende kaudu pääsev vesi võib plaadi enda "õhku lasta". Kui vett või muud vedelikku maha satub, tuleb see lihtsalt kiiresti ära pühkida. Pikemaks ajaks seisma jäänud vesi võib imbuda läbi paneeli servade ja deformeerida paneeli pinda.

• Lamineeritud puitlaastplaat on tuleohtlik ja seda tuleb hoida otsesest tulest eemal. Ärge asetage mööblit kaminale või konditsioneeri õhutusavale liiga lähedale, kuna materjal võib deformeeruda või mööbli viimistlus kahjustuda.

PUIT- JA LOODUSLIKUSPONEERI LAUDADE JA LAUDADE HOOLDUSE JA KASUTAMISE REEGLID

• Kui valgus langeb pikka aega otse teatud osadele, võivad nende kromaatilised omadused nõrgeneda võrreldes teiste osadega, mida valgus on vähem mõjutanud. Mõne mööblielemendi muutmisel ja/või lisamisel erinevatel perioodidel võib detailide värv erineda. See värvierinevus, mis mõne aja pärast muutub vähem väljendunud või kaob, ei ole märk halva kvaliteediga mööblist.

• Töölaudade ja laudade teise kohta viimisel vali need alati enne välja, et vältida konstruktsiooni ja raamide kahjustamist.

• Mööblit ei tohi käitada tugeva punktsurvega, kuna see võib mööbli konstruktsiooni kahjustada.

• Puhastage mustus koheselt. Parem on puhastada imava materjaliga, mitte küürida. Pikka aega puhastamata vesi jätab mööblile valged plekid. Alkohol, parfüümid, habemeajamisjärgsed vahendid ja ravimid võivad viimistlust tõsiselt kahjustada.

• Ärge lõigake otse lauaplaadile. Kasutage lõikelauda.

• Ärge asetage lauaplaadile kuumutatud praepanni, kuuma potti, triikrauda ega muid kõrge temperatuuriga esemeid ilma soojusisolatsiooni tihendita. Kasutage kuumade nõudeplaate.

• Ärge asetage plast- või kummist esemeid (lambialused, märkmikud, kummimatid jne), kuna mõned plastikud sisaldavad koostisosi, mis võivad viimistlust kahjustada. Kasutage riidest laudlinu, salvrätikuid ja visake katteid või katteid. Aksessuaaride ja tarvikute asukohta mööblil tuleb perioodiliselt muuta, et need ei oleks kogu aeg samas kohas.

• Ärge kasutage mitut tüüpi puhastusvahendeid korraga ega kohe järjest.

• Puitmööbli peamine hooldusvahend on puhta pehme lapiga tolmu pühkimine.

• Puitmööblile jookide, toalillede jms asetamisel kasutage alati vastavaid riidest kandikuid või taldrikuid. kui aga vedelik satub mööbli pinnale, tekivad plekid ning pikema aja möödudes võib puiduviimistlus põrgatada. Puitmööbli pinda mõjutab otsene päikesevalgus negatiivselt – puit pleekub ja lõheneb. Nendel põhjustel tuleks puitmööbel paigutada akendest, konditsioneeridest ja kütteseadmetest eemale, mis samuti kahjustavad puidu niiskustasakaalu. Laudlinad või korgialused kaitsevad teie mööblit, kuid ärge unustage neid katteid aeg-ajalt eemaldada ja kontrollida, ega seal pole märkamatult maha loksunud ja imendunud vedelikuplekke või osakesi, mis võivad mööbli pinda kahjustada.

• Kui teie mööbel ei ole valmistatud sünteetilisest materjalist, vaid naturaalsest puidust, on puitmööbli eripäraks sellised asjad nagu väikesed teravikud oksad, puidusooned, iga plangu värvimuutused, puidu struktuuri ebatasasused ja see on see, rõhutab puitmööbli loomulikku ilu. Täispuidust mööbel on vastupidav, sest seda saab alati uuendada.

• Puitmööbli suurimad vaenlased on ekstreemne kuumus, külm, päike, niiskus, vesi ja äkilised ilmamuutused. Väga oluline on leida neile sobiv koht, et nad ei oleks soojaallika või akna läheduses. Soojusallikast (radiaator, konditsioneer, pliit, põrandaküte) eralduv soojus, otsene päikesevalgus võib kahjustada mööblit, see võib hakata pragunema, muuta värvi. Naturaalsest puidust valmistatud mööbel kardab kuumust ja vett. Seega, kui vesi peale valgub, tuleks see kohe kuivatada, võivad jääda plekid.

• Puidul, looduslikul loodustootel, on võime aja jooksul oma värvi muuta, olenemata sellest, millisele viimistlusele seda kasutatakse. Puidu värvus ei ole üks toon või muster, iga puu on erinev, kasvab erinevates tingimustes.

• Täispuidust mööbel proovige paigutada võimalikult kaugele radiaatoritest, konditsioneeridest või konditsioneeridest, puitmööbel on temperatuurikõikumiste tõttu kahjustatud.

• Kütteperioodil võib täispuitmööbel läbi kuivada, mistõttu on soovitav siseõhku niisutada. Kui õhuniiskus on alla 55%, on oht, et mööbel praguneb. See ei juhtu mitte tootja süül, vaid vale töö tõttu. Kõikumiste minimeerimiseks jälgige kodus õhuniiskust.

• Hooajavälisel ajal, kui õhuniiskus tõuseb üle 70%, tõmbab puitmööbel keskkonnast niiskust ligi, paisub ning liikuvad osad võivad hakata üksteist segama, mistõttu tuleb ruume kuivatada.

• Ärge hoidke puitmööblit otsese päikesevalguse käes. Puitmööbli pinda mõjutab otsene päikesevalgus negatiivselt, puit pleekub ja lõheneb.

• Muutke puitmööblil esemete, aksessuaaride või aksessuaaride asukohta nii, et need ei jääks kogu aeg ühele ja samale kohale, isegi kui mööbel tuhmub, ei jää sellele heledaid laike.

• Mõned plastikust või kummist esemed sisaldavad aineid, mis võivad puitmööbli viimistlust kahjustada ja sinna võivad tekkida plekid, mistõttu on parem valida nende paigalduskoht hoolikamalt või kasutada pehmeid katteid ja salvrätikuid.

• Puhastage mustus koheselt. Parem on puhastada hästi imava materjaliga, mitte küürida. Pikka aega puhastamata vesi jätab mööblile valged laigud. Alkohol, parfüümid, habemeajamisjärgsed vahendid ja ravimid võivad pinda tõsiselt kahjustada.

• Ärge kasutage mitut tüüpi puhastusvahendeid korraga ega samaaegselt.

METALL- JA KLAASELEMENTIDE, KLAASLAAUDIDE JA LAUDADE HOOLDUSE JA KASUTAMISE REEGLID

• Ärge kasutage metallpindade puhastamiseks kõvasid abrasiivseid aineid. Poleerige kahjustatud pind koheselt, et kaitsta selle all olevaid metallikihte korrosiooni eest. Puhastage tolm. Puhastage kroomitud või roostevabast terasest pindu ainult spetsiaalselt selleks ette nähtud puhastusvahenditega. Metallmööbli pikaajaline ladustamine niiskes keskkonnas võib põhjustada korrosiooni. Siseruumide mööblit ei soovitata kasutada välistingimustes.

• Tolm puhastatakse klaasist mööblielementidelt pehme kuiva lapiga. Puhastage ainult tuntud tootjate puhastusvahenditega, järgides pakendil olevaid juhiseid. Ärge pihustage klaasipuhastusvahendeid teistele pindadele ega jääklaasile. Keerake mattklaasist nõud lahti jäätunud poolega allapoole. Olge ettevaatlik, et mattklaasi pinnale ei satuks rasva ega muud mustust – see võib jätta plekke, mida on raske puhastada.

• Klaaspinna matt (kare) pool on kaetud spetsiaalse lakiga, seega tuleks klaasipinna lakitud poolt pesta vaid tavalise sooja +35-40°C veega. Kui mati (kare) lakitud klaaspinna üks pool on ühest kohast määrdunud, on vaja puhastada kogu klaaspind. Puhastage kindlasti ainult puuvillase lapiga või spetsiaalsete klaasidele mõeldud lappidega. Puhastamisel ärge vajutage ega hõõruge ühte kohta. Ärge puhastage mattklaasi klaasipuhastusvahendiga. Olge ettevaatlik, et sellele ei satuks rasva, sest see võib jätta plekke, mida on raske puhastada.

TOOLIDE HOOLDUSE JA KASUTAMISE REEGLID

• Kasutage toole ettenähtud viisil. Ärge hüppage ega ronige toolidele, ärge kasutage neid ronimiseks.

• Kaitske toole vedelike (mahl, kohv, rasv, vein, vesi jne), kemikaalide (happed, leelised, värvid, lahustid jne) eest pärast seda tegevust. Kui lekib - puhastada kohe. Toolide teise kohta viimisel ärge lükake neid, vaid kandke neid. Kaitske toa põrandat! Kui teil on kriimustustundlik põrand, siis on vajalik kasutada kaitsvaid mööblipatju toolide jalgadel (toolid ei kuulu komplekti ja tuleb eraldi osta).

• Oluline on teada, et toolide kõvad rattad on mõeldud pehmeks (vaip)katteks ja kummikattega rattad kõva (parkett, laminaat, plaat) põrandakatteks 7 Paar näpunäidet tooli hooldamiseks:

• Püüdke hoida toolide pind kogu aeg kuiv. Tooli detailide pind on soovitav puhastada kuiva pehme lapiga (flanell, plüüs jne) ning kasutada ainult selleks ettenähtud puhastusvahendeid, mida saad osta kodukeemia kauplustest.

• Soovitatav on puhastada iga tooli osa kohe, kui see on plekiliseks saanud.

• Ärge puhastage värvitud metallpinda keemiliselt. Soovitatav on kasutada spetsiaalselt värvitud metallpindade puhastamiseks mõeldud puhastusvahendeid või kodumajapidamises kasutatavaid puhastusvahendeid, mis ei sisalda abrasiivseid osakesi ja pleegitusomadusi (nt pesupulber).

• Olge eriti ettevaatlik, et toolidele ei satuks agressiivseid vedelikke (happed, leelised, värvid, lahustid jne). Need ühendid on keemiliselt aktiivsed ja võivad kahjustada puhastatavat pinda ning olla tervisele ohtlikud.

• Plastmööbli ja kaunistuste puhastamise juhend: Sellised pinnad tuleb puhastada niiske lapiga. Pind tuleb kuivaks pühkida. Ärge puhastage abrasiivsete lappide või puhastusvahenditega, mis sisaldavad abrasiivseid osakesi. Ärge kasutage puidule mõeldud poleerimis- ega poleerimisvahendeid.

• Olenevalt tooli kaalust ja põranda vastupidavusest võivad põrandat kahjustada/kriimustada mitte ainult toolid, vaid ka muu mööbel. Ärge tõmmake tooli lauast eemale – tõstke see üles. Kasutage tooli jalgadel kaitsvaid mööblipatju.

• Maksimaalsed soovitatavad koormused: köögilauale on lubatud kuni 100 kg, baaripukid 100 kg, klaasist kohvilaudadele asetatud esemete kaal ei tohi ületada 0,75 kg/dm2, kontoritoolide maksimaalne lubatud koormus on 110 kg, maksimaalne lubatud koormus koduseks kasutamiseks mõeldud söögitoolide koormus on -100 kg.